CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL TÂRGU MUREŞ
DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ
CĂMIN PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE
România, judeţul Mureş, Tg. Mureş, str. Evreilor Martiri, nr. 29-31, CUI 4322858
Tel/fax 0365-404.480, e-mail: camin@tirgumures.rocamin.mures@rdslink.ro
Nr.înreg. 676/ 31.12.2024
Raport de activitate al serviciului social cu cazare
„Cămin pentru Persoane Vârstnice Târgu Mureș” pe anul 2024
Centrul rezidenţial „ Cămin pentru Persoane Vârstnice Târgu Mureş, cod serviciu social 8730 CR-V-I, este instituția specializată de asistență socială,cu personalitate juridică înfiinţată în baza H.C.L. Municipal Târgu Mureş nr.275/2005, şi funcţionează din luna august 2020 în cadrul furnizorului de servicii sociale Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș (acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF Nr.005798); este un serviciu social licenţiat, deţine Licenţa de funcţionareseria LF nr.001000073, obţinută în baza Deciziei nr.156/27.04.2021, având sediul în Municipiul Târgu-Mureş, str. Evreilor Martiri, nr. 29-31, cod poştal: 540545, Judeţul Mureş, având o capacitate de 76 de locuri. Centrul, cu personalitate juridică, are cod fiscal, CUI 4322858, cont bancar, ştampilă şi siglă proprie.
Pe toate actele emise de către „Căminul pentru Persoane Vârstnice Târgu Mureş” se menționează Consiliul Local Municipal Târgu-Mureş, Direcția de Asistență socială Târgu Mureș, Căminul pentru Persoane Vârstnice Târgu-Mureş, sigla şi sediul acestuia.
Obiectul de activitate al Căminului îl constituie îngrijirea în regim institutionalizat a persoanelor vârstnice (care au împlinit vârsta legală de pensionare) cu domiciliul pe raza Municipiului Târgu-Mureș, pe o perioadă determinată/nedeterminată, în funcţie de nevoile individuale ale acestora.
Căminul pentru Persoane Vârstnice Târgu Mureş, este instituţia de asistenţă socială cu personalitate juridică, înfiinţată, organizată şi finanţată potrivit dispoziţiilor Legii nr.17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și a legislatiei secundare incidente în vigoare(Ordinul M.M.J.S.nr.29/2019pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale, cu modificările și completările ulterioare, HG nr.426/2020 privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale,cu modificările și completările ulterioare, etc).
În anul 2024 activitatea Căminului a fost structurată pe următoarele compartimente în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii, conform Organigramei şi Statului de funcţii aprobate prin HCL Municipal Tg Mureş.
Personal contractual de conducere – 2 posturi: – Director
- Contabil şef
Personal contractual de execuţie-36 de posturi:
Compartiment financiar –contabil: economist – 1
Compartiment medico-social ( personal de specialitate) -24 posturi
- Medic – 1
- asistent social – 2
- psiholog – 1
- inspector de specialitate – 1
- instructor de ergoterapie – 2
- asistente medicale – 5
- lucrător social – 4
- infirmier – 8
Compartiment administrativ (personal administrativ)-11 posturi
- administrator – 1
- gestionar – 1
- muncitor calificat- 7
- electrician – 1
- bucătar- 4
- lenjereasă – 2
- îngrijitoare de curăţenie – 2
Serviciile furnizate în cadrul Căminului sunt:
- servicii de cazare pe durată nedeterminată;
- asigurarea unei alimentaţii echilibrate atât cantitativ cât şi calitativ;
- servicii de îngrijire personală în funcţie de nevoile identificate;
- asistenţă medicală-consultaţii, tratament, monitorizare;
- activităţi pentru menţinerea abilităţilor sau readaptarea capacităţilor fizice;
- activităţi de socializare;
- îndrumare şi consiliere psihologică şi socială;
SINTEZA ACTIVITĂŢII – ANUL 2024
1.Compartiment financiar-contabil
În anul 2024 activitatea Căminului a fost finanţată după cum urmează:
- buget local – 531.001,38 lei din care s-au virat în bugetul local contribuţiile beneficiarilor în valoare de: 843.012 lei și s-a recuperat de la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Mureș suma de 25.602 lei reprezentând plăți aferente concediilor medicale ale angajaților Căminului suportate din Bugetul Naţional Unic de Asigurări de Sănătate, plătite în cursul anului 2023 de Cămin și recuperate în anul 2024 de Municipiul Târgu Mureș;
- donaţii și sponsorizări – 204,98 lei, constând în produse alimentare, materiale pentru curatenie, obiecte de inventar, medicamente și materiale sanitare;
În baza HCL al Municipiului Tg Mureş nr. 9/30.01.2024 s-a stabilit:
- contribuţia lunară de întreţinere/ beneficiar/ grade de dependență datorată de persoanele vârstnice îngrijite în Căminul pentru Persoane Vârstnice Târgu Mureș pentru anul 2024 în cuantum de: 1.193 lei pentru persoane dependente, 1.120 lei pentru persoanele semidependente, 1.055 lei pentru persoanele independente;
- costul mediu lunar de întreţinere/ beneficiar/ grade de dependență pentru anul 2024 s-a stabilit conform HCL Municipal Târgu Mureș nr. 9/ 30.01.2024 în cuantum de: 7.041 lei pentru persoane dependente, 4.821 lei pentru persoanele semidependente, 3.633 lei pentru persoanele independente;
Situaţia privind încasarea contribuţiei lunare de întreţinere – integral, parţial sau deloc:
| Nr. crt. | Contribuţia lunară | Număr mediu |
| 1 | Integrală | 39 |
| 2 | Parţială cu aparţinători | 16 |
| 3 | Parţială fără aparţinători | 8 |
| 4 | Deloc | – |
- numărul mediu al beneficiarilor de servicii sociale aferent anului 2024 care au avut posibilitatea de a-şi achita integral contribuţia este de 39 persoane;
- un număr mediu de 16 de susţinători legali acoperă diferenţa de contribuţie până la valoarea integrală a acesteia;
- un număr mediu de 8 beneficiari nu au posibilitatea de a-şi achita integral contribuţia şi nu au nici susţinători legali care ar putea suporta diferenţa de contribuţie până la valoarea integrală a acesteia;
Cheltuielile efectuate cu:
- salariile personalului 2.625.563 lei, contribuţiile angajatorului 57.357 lei;
- alimentele au fost în valoare de 667 lei;
- materiale de curățenie achiziționate ăn valoare de 68.897 lei;
- medicamente, materiale sanitare si dezinfectanţi au fost de 82.930 lei (din care 39.869 lei – medicamente, 20.554 lei – materiale satinare, 22.507 lei- dezinfectanți)
- utilităţile (apă, canal, salubritate, gaz, energie electrică) au fost de 227.979 lei;
- reparaţiile au fost în valoare de 179.616 (reparații camere parter – diferența camerelor rămase de renovat în cadrul lucrărilor începute în acest sens în cursul anului 2023, reparații și schimbare tarket bloc spălătorie);
- alte bunuri şi servicii necesare desfăşurării activităţii 279.952 lei (servicii dezinsecție și deratizare, serv RSVTI, servicii privind protecția muncii, servicii monitorizare alarmă, servicii întreținere echipamente informatice, servicii întreținere sistem de alarmare la incendiu, abonament softuri contabilitate, gestiune, mijloace fixe și salarii, abonament soft legislativ, servicii întreținere ascensor, servicii spălare saltele, servicii spălare, vulcanizare, revizie și reparații auto, servicii asistență GDPR, servicii desfundare canalizare, servicii colectare deșeuri medicale și deșeuri selective, servicii verificare instalație de gaz, servicii verificare centrale termice, servicii închiriere mopuri și lavete impregnate în conformitate cu legislația specifică, achiziții de obiecte sanitare, abonamente de presă în limba română și maghiară, asigurări RCA și rovinietă auto, cursuri de pregătire profesională, deplasări în excursii cu rezidenții atât pe plan local, cât și regional, abonamente cablu TV, telefonie și internet, achiziție produse de papetărie, rechizite și consumabile birou, achiziții piese de schimb pentru remedierea problemelor identificate în cadrul instituției, precum și alte produse consumabile achiziționate pentru asigurarea continuității activității în condiții optime);
- cheltuieli privind servicii externalizate (asistent medical, nutriționist, servicii curățenie) – ca urmare a suspendării organizării concursurilor în cadrul instituțiilor publice – în vederea asigurării continuității în conformitate cu standardele de calitate în asistență socială – 237.342 lei
- obiecte de inventar achizitionate: 46.930 lei (noptierele rezidenți, fișete metalice, boxă cu microfon utilizată în cadrul activităților desfășurate cu rezidenții, mașină de spălat echipamentul de lucru al personalului, echipamente utilizate la blocul alimentar al Căminului, cărucior pentru transportul alimentelor în camerele rezidenților, alte obiecte de inventar utilizate în cadrul centrului);
- investiții: – achiziție mașină de spălat profesională în cadrul blocului – spălătorie: 54.216 lei
- efectuare studii de teren necesare reabilitării fundației clădirii în care este desfășurată activitatea centrului – 7.165 lei;
- suplimentar costurilor suportate din bugetul local s-au înregistrat venituri din donații primite în natură în valoare de: 202.205 lei reprezentând: alimente, medicamente, materiale de curățenie, dispozitiv de ridicare pacienți cu ham, paturi, saltele, cearșafuri, perne, saci de dormit, tricouri, treninguri;
- prin participarea Căminului în cadrul campaniei desfășurate de E.ON ”Dăruiește lumină” în parteneriat cu Radio Zu s-a obținut o diminuare a facturilor de gaze naturale în valoare de 70.248 lei.
Activităţile curente realizate:
- s-au întocmit situaţii financiare trimestriale, respectiv anuale (aferente anului 2024) şi s-au transmis atât în sistemul naţional-FOREXEBUG, cât şi Direcţiei economice din cadrul Primăriei Municipiului Târgu Mureş;
- s-au întocmit situaţii lunare raportate în sistemul naţional-FOREXEBUG;
- s-au întocmit situaţii lunare raportate Direcţiei economice din cadrul Primăriei Municipiului Târgu Mureş
- s-au întocmit situaţii lunare raportate către Institutul Naţional de Statistică;
- s-a urmărit respectarea angajamentelor şi încadrarea plăţilor pe articole bugetare;
- s-au înregistrat în contabilitate documentele care au stat la baza operaţiunilor contabile, în mod sistematic şi cronologic;
- s-au întocmit state de salarii lunare;
- s-au înregistrat în REVISAL modificările intervenite la contractele individuale de muncă ale angajaţilor(modificări privind drepturile salariale, angajare/ încetare a contractelor de muncă)
- s-a urmărit ca toate cheltuielile efectuate să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate cu respectarea normelor legale în vigoare în legătură cu angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor din fonduri publice;
- s-a ţinut evidenţa încasărilor în numerar;
- s-a întocmit lunar balanţa de verificare sintetică şi analitică potrivit normelor în vigoare;
- s-a întocmit registrul jurnal;
- s-a exercitat viza de control financiar preventiv pentru un număr de 4.654 de operațiuni;
- s-au întocmit un număr de 967 ordine de plată pentru Trezorerie şi s-a urmărit primirea extraselor de cont şi verificarea acestora cu borderoul de plăţi, asigurând încadrarea corectă, pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare a cheltuielilor;
- s-au înregistrat documentele care au stat la baza intrărilor şi ieşirilor din gestiune, în număr de pentru alimente, materiale, NIR pentru obiecte de inventar și NIR pentru medicamente/materiale sanitare/dezinfectanți, documente de iesire: alimente – liste zilnice, BC materiale, BT obiecte de inventar, BC pentru medicamente/materiale sanitare/dezinfectanți;
- s-au efectuat achiziţii directe pe SICAP pentru alimente, materiale, medicamente, obiecte de inventar şi prestări servicii.
- s-au întocmit acte adiţionale la contractele de furnizare de produse, utilități, prestări servicii, având ca obiect prelungirea valabilităţii contractelor existente.
2.Compartimentul administrativ
Măsuri pentru întreţinerea clădirii şi a spaţiilor
- lucrări de întreținere a spațiului verde din curtea instituției și toaletare a copacilor din curtea interioară
- s-au organizat trimestrial acțiuni de dezinsecție și deratizare;
- s-a efectuat masurarea prizelor PRAM conform prevederilor legislative;
- dotarea cabinetului medical cu chiuvetă
Măsuri în vederea asigurării bunei funcţionări a aparaturii şi a utilajelor
- s-au încheiat acte adiționale la contractele de mentenanţă în vederea asigurării continuității activității(intretinere: aparatura electronica,sistem de alarmare la incendiu, sistem de supraveghere video,intretinere ascensor alimente,verificare instalatie de gaz si centrale termice, PSI, RSVTI,GDPR,colectare deseuri medicale)
- s-au efectuat lucrări de desfundare și spălare a conductei de canalizare
- s-au efectuat lucrări de reparaţii la maşina de spălat şi uscător(spălătorie) și aparatura din bucătărie
- s-au efectuat lucrări de reparaţii la sistemul de detectare a fumului
- s-au efectuat lucrări de reparații cu aplicare hidroizolatie in camere rezidenți (umiditatea crescuta datorita cladirii care are peste 100 de ani), în cadrul blocului – spălătorie
- s-au efectuat lucrări de revizie și reparație la mașina instituției
- s-a achiziționat o mașină de spălat profesională în cadrul spălătoriei;
Măsuri pentru creşterea gradului de confort a beneficiarilor:
1.s-au efectuat reparații la saloanele și băile rezidenților,
2.s-au primit prin donatie diverse jocuri de societate (rummy, carti de joc, scrable)
- 4. s-a completat mobilierul de gradina (masa de gradina-donatie, umbrele)
5.6.efectuare de reparații la pardoseli in spatiile cu trafic intens (sala de protocol, holuri parter, vestiar personal)
7.achizitionare de lăzi frigorifice utilizate in excursii
8.completarea dotarii cu frigidere sau inlocuirea celor cu grad de uzura
9.achizitionarea de noptiere, lenjerii
10.achiziție boxaă portabilă cu microfon utilizată atât în cadul evenimetelor desfășurate în cadrul Căminului, cât și în excursiile organizate cu rezidenții;
Măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor acordate la bucătărie
Căminul asigură fiecărui beneficiar o alimentaţie adecvată, într-o ambianţă plăcută (2 Sali de mese), 3 mese complete/zi şi o gustare la intervale echilibrate, asigurându-le aportul de calorii şi varietatea de meniuri, fiind chestionaţi cu privire la preferinţele lor.
- s-a continuat dotarea bucătăriei cu aparatură de specialitate, s-au schimbat tăvile antiderapante pentru servirea mesei)
- s-au achiziţionat dulapuri metalice pentru păstrarea veselei în bucătărie
- s-a aciziționat frigidere, vitrină frigorifică, cântar, măsuțe din inox, oale și instrumente profesionale.
În vederea susținerii măsurilor de igienă și protecție în cadrul Căminului, precum și pentru asigurarea sănătății și securității în muncă pentru angajaţii centrului, respectiv aplicarea de măsuri de siguranță asupra beneficiarilor centrului, s-au achiziționat următoarele:
- echipamente individuale de lucru pentru angajați;
- Halate de unică folosinţă
- mănuşi, botoşi;
- Covor decontaminare sticky mat;
- Soluţii dezinfectante pentru mâini şi suprafeţe
3.Compartimentul socio-medical
Structura persoanelor asistate în funcţie de sex şi vârstă în anul 2024
| Numar persoane asistate | Total | ||||||||
| Varsta (ani) | |||||||||
| 60-64 | 65-69 | 70-74 | 75-79 | 80-84 | 85-89 | 90 si peste | |||
| Sexul | Masculin | 3 | 3 | 7 | 8 | 4 | 3 | 2 | 30 |
| Feminin | 1 | 1 | 1 | 4 | 9 | 13 | 10 | 39 | |
| Total | 4 | 4 | 8 | 12 | 13 | 16 | 12 | 69 | |
2024 – Situație beneficiari
| Începutul lunii | Intrare | Ieșire | Sfârșitul lunii | Nr beneficiari total/luna | |
| Ian | 64 | 0 | 1 | 63 | 64 |
| Febr | 63 | 1 | 0 | 64 | 64 |
| Mart | 64 | 0 | 0 | 64 | 64 |
| April | 64 | 0 | 0 | 64 | 64 |
| Mai | 64 | 0 | 1 | 63 | 64 |
| Iun | 63 | 1 | 2 | 62 | 64 |
| Iul | 62 | 2 | 2 | 62 | 64 |
| August | 62 | 0 | 0 | 62 | 62 |
| Sept | 62 | 0 | 0 | 62 | 62 |
| Oct | 62 | 0 | 0 | 62 | 62 |
| Nov | 62 | 0 | 1 | 61 | 62 |
| Dec | 61 | 1 | 0 | 62 | 62 |
| Total | 5 | 7 | |||
Evidenţă intrări-ieşiri pe anul 2024
Admiteri 5 – 2 bărbați,3 femei
Ieşiri 7, din care:
- decese: 6 ( Spital 1, Cămin 5)
- la cerere: 1
Numărul de cereri în aşteptare la 31 decembrie 2024: 1 pt parter
Numar de reclamaţii: 0
La 31 decembrie 2024
Total 62
Bărbati 27
Femei 35
Persoane independente 5
Persoane semidependente 19
Persoane dependente 38
Respectând legislaţia în vigoare Echipa multidisciplinară (asistent social, medic, psiholog, instructor ergoterapie) a realizat:
- evaluarea, monitorizarea şi reevaluarea rezidenților
- s-au întocmit “Planul individualizat de asistenţă şi îngrijire”PIAS
- s-au implementat măsurile cuprinse în plan
- s-au evaluat opiniile beneficiarilor cu privire la gradul de satisfacţie, astfel identificând nevoile individuale şi de grup necesare pentru elaborarea strategiilor de suport adecvate persoanelor/grupului.
In cursul anului 2024 s-au efectuat:
- Evaluări 5
- Planuri de intervenţie 5
- Evaluări complexe 51
- PIAS 51
- Reevaluări 51
- Chestionare de satisfacţie (conditii, hrana) 40+40
Consilierea psihologică a vizat:
– facilitarea adaptării vârstnicilor la mediul de viaţă instituţionalizat, îmbunătăţirea abilităţilor de relaţionare, creşterea coeziunii grupului,creşterea stimei de sine, creşterea încrederii în posibilităţile proprii,încurajarea de a participa la activităţile recreative şi de petrecere a timpului liber-terapie ocupaţională.
– gestionarea relaţiilor conflictuale,acţiuni de susţinere şi supor în diferite situaţii de viaţă(boală, pierderea unui membru din familie), stimulare cognitivă prin încurajarea activităţilor mentale
Activităţi pentru menţinerea sau readaptarea capacităţilor fizice sau intelectuale
Ergoterapia reprezintă o terapie de susţinere ce constă în exerciţiul psihic şi fizic permanent .Astfel în cadrul Căminului există spaţii destinate pentru astfel de activităţi.Pe parcursul anului 2024 s-au desfăşurat:
- Activităţi practice: – lucru manual: depănat, croşetat diverse obiecte, confecţionarea de ornamente pentru împodobirea spaţiilor de locuit, a spaţiilor de relaxare , simbol pentru colindatori , impodobirea bradului de Craciun
– autogospodărire: în funcţie de anotimp persoanele vârstnice au fost implicate în activităţi de curăţenie în curtea Căminului, plantat de flori, udatul florilor, curăţirea nucilor, curatat de cartofi, mere, zarzavaturi, pregatirea legume si zarzavaturi pentru conservare(dovlecei,ardei,varza), vopsirea ouălor de Paste;dealtfel rezidenţii sunt încurajaţi să desfăsoare şi în camere activităţi de autogospodărire, să croşeteze, să lectureze;
- Activităţi de grup – jocuri de grup: pentru stimularea cognitivă beneficiarii participă la jocuri de rummy,şah,table,jocuri de cărţi, scrable,puzzle între ei şi de nenumărate ori cu parteneri din exterior: membri ai unor fundaţii si organizatii(Liga studentilor, organizatia Interact Renașterea si Interact Târgu Mureș)
- – discuții libere: medicale (sesiuni de informare lunare susţinute de medicul instituţiei ; spirituale-intalniri cu grupuri de tineri creştini ( Liceul International Integritas )
– servicii de manichiură și coafură (2 sesiuni )
– organizarea de evenimente culturale cu participarea directă a rezidenţilor, aceştia fiind încurajaţi să desfăşoare diverse activităţi pliate pe resursele de care aceştia dispun:recitări de poezii,roluri de actori:comemorarea nașterii marelui poet Mihai Eminescu, Ziua Culturii Maghiare , 24 Ianuarie, activități dedicate diverselor evenimente ale anului:;Dragobete , Sfantul Valentin , Ziua de 1 martie, 8 martie , Ziua Pământului, Vânătoarea de oua, Ziua răsului și a fericirii, Ziua sănătății mintale, Terapie prin râs- vizita partenerilor clowni din Olanda , Ziua Mondiala a Saracului , împreună cu Serviciul de Ajutor Maltez, filiala Targu Mureș , ziua Refugiatului alături de colaboratorii MuresHub, Moș Nicolae alături de formatia Happy Feet , Crăciunul în Casa B-unicilor, Revelionul bunicilor – invitat artistul Bitai Istvan (angajat al caminului), învățarea unui colind pe care bunicii l-au oferit spre auditie oaspetilor pe parcursul sărbătorilor de iarnă
- Activităti informative: – citirea presei, a revistelor/cărtilor, urmărirea programelor TV, filme artistice si documentare, se organizează Telecinemateca , vizionarea de evenimente.
– activităti de informare: cu privire la activitatea curentă a căminului , facilităţile de care pot beneficia, drepturile și obligațiile pe care le au în calitate de beneficiari de servicii în cadrul Căminului , propuneri privind organizarea activităţilor ,propuneri de meniu – în cadrul acestor reuniuni se completează chestionarele de satisfacţie ;
– continuarea iniţierii rezidenţilor, în lucrul cu mediul online (email, facebook, whatsapp) – mediul online permițând mult mai uşor comunicarea cu exteriorul, anulând barierele de vârstă şi de mişcare, facilitând comunicarea cu eventuale rude sau prieteni și încercarea contactarii membrilor familiei care locuiesc în strainatate în vederea mentinerii unei legaturi;
d.activităţi pentru menţinerea capacităţilor fizice: zilnic “Ora de sport” care în funcţie de anotimp se realizează în curte sau în spaţiul destinat activităţilor recreative;întreceri de baschet,popice,raţa,jocuri cu mingea, tenis de masă
Activităţi de socializare, recreative
- Activităti intergeneraţii – vizita la sediu a elevilor de la Scoala nr.8 , Liga Studentilor, elevi ai organizatiei Interact Maris, Interact Renasterea, Interact Târgu Mureș, elevi ai Liceului Internațional Integritas , vizita bunicilor la gradinita Ama Learning
- Activităţi în comunitate:- participarea la evenimente culturale
– Spectacolul de muzică populară Ușurică-I Dragostea al interpretei de muzică populară Maria Sântean Faghiura desfășurat la sediul Ansamblului Profesionist Mureșul,
– Spectacolul de muzică populară De pe Mureșul meu drag al interpretei de muzică populară Dorina Oprea desfășurat la sediul Ansamblului Profesionist Mureșul
– Spectacol de muzică ușoară al Școlii Populare de Arte desfășurat la Casa de Cultură Mihai Eminescu
– Spectacol de muzică populară al Școlii Populare de Arte desfășurat la Casa de Cultură Mihai Eminescu
– Spectacolul – concurs de muzică populară ” Vasile Conțiu” desfășurat la Palatul Culturii
– Spectacolul de muzică populară desfășurat la Palatul Culturii
– Spectacolul de sfărșit de an al Palatului Copiilor desfășurat la Casa de Cultură Mihai Eminesu
– Spectacolul de colinde al Liceului Integritas în colaborare cu DAS Târgu Mureș desfășurat la Casa de Cultură Mihai Eminescu
– Spectacolul de dansuri organizat de Ansamblul Artistic Profesionist Mureșul cu ocazia Zilei Dansului , organizat în Piața Teatrului
– Concertul Light & Shadows al pianistului Andrei Irimia , organizat la Palatul Culturii
– Spectacolul dedicat Zilei Refugiatului , organizat la Casa de Cultură Mihai Eminescu
– Ziua Internatională de constientizare a autismului alături de partenerii de la Alpha Transilvană desfasurata în Piața Teatrului ,
– Zilele Târgumureșene
– Lansarea volumui de poezii Limba noastră cea bătrână, al poetului Mircea Dorin Istrate , desfășurată la Casa Memorială Avram Iancu
– Lansare de carte – Pe urmele celor mai longevivi oameni care au trăit în Transilvania, autor Mihai Matei , organizată la sediul Bibliotecii Județene
– Lansare de carte –Păturica roz , autor Marius Balo , organizată la Biblioteca Universității Dimitrie Cantemir
– Lansare de carte – Am fost 36, autor Petru Ștefan Runcan , organizată la Sala de Conferințe a Hotelului Grand
– Eveniment dedicat Zilei Limbii Române , organizat la casa Memorială Avram Iancu
– Conferința –dialog alături de părintele Constantin Necula, organizată la Biblioteca Universității Dimitrie Cantemir
– Vizite la Biblioteca Judeteană
– – Vizionare de filme la cinematograful Cineplexx din incinta Shoping City Mall și Cinematograful Cinema City din incinta Plaza Mall
– Ziua Portilor Deschise la Centrul de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrică Ludus
– spectacole artistice , evenimente culturale , organizate la sediul Căminului(pentru a putea beneficia şi rezidenții cu mobilitate scăzută)
– moment artistic teatral oferit de elevii de la clasa de la Arta actorului din cadrul Liceului Național de Aarte, însoțiți de profesoara lor, interpreta de muzica jazz, Ana Maria Galea
– moment artistic de recitat poezii oferit de poetul Mircea Dorin Istrate cu ocazia zile de 1 Octombrie –Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice
– spectacol oferit de interpreta de muzica populară Florina Oprea cu ocazia Zilei Muzicii Vocale
– spectacol oferit de interpreta de muzica populară Maria Sântean Faghiura cu ocazia zilei de Sfânta Maria
– spectacol oferit de interpretul de muzica populara Ovidiu Furnea cu ocazia zilei de 1 decembrie
– spectacol oferit de interpreta de muzica populară Maria Moldovan cu ocazia zile de 1 Octombrie –Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice
-spectacol oferit de soții Szabo Peter și Juliana cu ocazia zile de 1 Octombrie –Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice
– recital de pricesne oferit de interpreta de muzică populară Elena Cornea (angajată a căminului)
– spectacol oferit de formația Happy Feet cu ocazia sosirii lui Moș Nicolae
– recital de colinde – Membrii ai Fundatiei Alpha Transilvană alături de beneficiari, Liga Studentilor , elevi ai Liceului Economic , elevi ai liceului Pedagogic, elevi ai Scolii Gimnaziale nr.18, elevi ai Școlii Waldorf, elevi ai Gimnaziului Al.Ioan.Cuza ,elevi ai Școlii Gimnaziale Tudor Vladimirescu, părintele greco-catolic Flavius Mihet alaturi de enoriasi , Corul bisericesc , Corul din Ibănești , reprezentanți ai Ligii Pensioanrilor din Târgu Mureș, formația Arteco, reprezentanți ai magazinului Leroi Merlin,
– organizarea de ieșiri în aer liber: Ieșiri la Platoul Cornesti, la Weekend, în Cetatea Medievală, în Parcul Substejăriș, vizitarea Târgului Cetății, Târgul Mureșenilor, Piața Metropilitană , Târgului de Craciun , Grădina Zoologică , Expoziția Magia Florilor organizată în Cetatea Medievală
-organizarea de excursii- –
– Bezid – Tărâmul cu lavandă
– Valea Gurghiului
– Grădinile Fermecate ale Dragonului – Acățari
c.aniversări: aniversarea lunara a zilelor de nastere a beneficiarilor din cadrul Căminului sărbătorite în contextul unor evenimente naționale/internationale amuzante, cu ambianța, istoricul, meniul și muzica specifică evenimentului respectiv ( Ziua lui Multumesc, Dragobete, Ziua dansului, Ziua muzicii vocale. Ziua muzicii country, Ziua mustului, Ziua Iei , Ziua petreceri timpului liber în natură )
-adunări festive lunare prilejuite de ,sărbători religioase Sf.,Ioan, Sf,Petru și Pavel, Gheorghe,Sânziene, Bobotează,Paști, Ispas, Rusalii,Maria, Mihail si Gavril, Ștefan;
Activitati spirituale:
– slujba ortodoxă- o dată pe lună
– slujba reformată saptamânală-în ziua de joi
-sărbătorirea Săptămânii Arhanghelilor cu participarea membrilor asociației Meru-“Lasă-te imbrătișat de ingeri”
– comemorarea celor dragi prin insotirea bunicilor la cimitire cu ocazia Zilei Mortilor
Dezvoltarea comunicării şi colaborării cu alte instituţii publice locale și organizaţii ale societăţii civile, culte, active în comunitate
Căminul promovează relaţiile de colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială, precum şi cu alţi furnizori publici şi privaţi de servicii sociale, pentru soluţionarea situaţiilor de dificultate în care se află beneficiarul, precum şi pentru a face cunoscută activitatea desfăşurată.
Căminul participă la evenimente şi programe comune cu alte servicii sociale din comunitate.
-participarea la manifestările organizate de administrația locală: Participare la votul pentru alegerile locale,alegerile parlamentare , alegeri prezidențiale
Mediatizarea activităților și a performanțelor Caminului:
-dezvoltarea relaţiilor cu mass-media locală ( publicații-Zi de zi,Cuvântul liber, Punctul, televiziuni locale-TVR,TTM,Știi TV,ProTV, Antena,CityTV, Radio Tg Mureș);
-Publicarea de materiale documentare în presa locală privind modalitatea de admitere în Cămin;
-Susţinerea de interviuri la radio sau la televiziune despre problematica persoanelor vârstnice;
-Mediatizarea activităților rezidenților Căminului ,Toate aparițiile sunt monitorizate la nivelul instituției.
– Campania demarată in anul 2015 de către Cămin, alături de Primăria Târgu-Mureș, intitulată “NU UITA SĂ-ȚI SUNI B-UNICII”, prilejuită de sarbatorirea Zilei Internaționale a persoanelor vârstnice continua prin promovarea videoclipurilor realizate , cu ocazia diverselor întalniri la sediul căminului , cu parteneri, școli,institutii de stat si private , ONG, și persoane fizice.
– Cu ocazia Zilei de 1 Octombrie, Ziua Internatională a Persoanelor Vârstnice , evenimentul ” Bunicii sub lumina culturii” a marcat un moment inspirațional , profund , deosebit , un moment onorat de oameni de cultură , poetul Mircea Dorin Istrate , interpreta de muzică populară românească Maria Moldovan și tenorul Szabo Peter alături de soția sa.
Dezvoltarea comunicării şi colaborării cu alte instituţii publice locale și organizaţii ale societăţii civile, culte, active în comunitate
Căminul promovează relaţiile de colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială, precum şi cu alţi furnizori publici şi privaţi de servicii sociale, pentru soluţionarea situaţiilor de dificultate în care se află beneficiarul, precum şi pentru a face cunoscută activitatea desfăşurată.
Căminul participă la evenimente şi programe comune cu alte servicii sociale din comunitate.
Parteneriate
-20 de ani a Companiei Fuchsmoment de socializare creat în jurul “food truck”-ului
-Mandru sa fiu roman-eveniment dedicate Zilei de 1 Decembrie-parteneri Grupul Vocal Maris
-Colinde, Colinde-Grupul Icoane,Arteco, Leontina Pop, Maria Santean Faghiura, grupul Maris, Grupul Happy feet, Școli și grădinițe la nivelul Municipiului Târgu Mureș
Vine Mos Craciun – eveniment organizat in perteneriat cu Crucea Rosie, DAS Mures, Fundatia Buckner
Mediatizarea activităților și a performanțelor Căminului:
- dezvoltarea relaţiilor cu mass-media locală;
- Publicarea de materiale documentare în presa locală privind modalitatea de admitere în Cămin;
- Susţinerea de interviuri la radio sau la televiziune despre problematica persoanelor vârstnice;
- Mediatizarea activităților rezidenților Căminului prin apariții în presă, rețele de socializare;
- Dezvoltarea de parteneriate cu membrii comunității în vederea extinderii relațiilor privind socializarea rezidenților;
Asistenţa medicală
Asistenţa medicală este asigurată de către un medic specialist Medicină de familie cu normă întreagă. Activitatea acestuia constă în:
- consultaţii de urgenţă, tratamentul bolilor intercurente, consultaţii şi monitorizare a bolilor cronice
- gestionarea administării medicaţiei
- pregătirea documentaţiei beneficiarului în vederea internării
- eliberarea certificatului constatator al decesului
- informări lunare de educaţie sanitară a beneficiarilor pe diferite teme ce vizează îmbunătățirea calității vieții beneficiarilor
- planificarea controlului medical periodic al angajaţilor
- dezvoltă colaborareacu medicii de familie pe a căror listă sunt înscriși rezidenții, cu medicii de specialitate din ambulatoriul de specialitate;
- facilitează prezentarea beneficiarilor la consultatiile de specialitate (programare la cabinet,inclusiv transportul asigurat de autoturismul propriu/ al centrului), inclusiv in conditiile de pandemie, cu respectarea stricta a regulilor de protectie;.
- medicamentele beneficiarilor se asigură în conformitate cu prevederile legale privind asigurările sociale de sănătate ,complementar asistentei sociale a persoanelor varstnice
- facilitează obținerea de dispozitive medicale(scaune cu rotile, aparate de oxigenoterapie, sonde) de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Mureș
- face propuneri privind dotarea cabinetului medical cu aparatură medicala.
- S-a asigurat continuitatea in furnizarea serviciilor socio-medicale, 24/24 ore , asigurând în tura de noapte o echipa formata din1 asistentă medicală şi 1infirmieră/lucrător social.
| Prezentare sumară a afecțiunilor medicale ale rezidenților centrului | |||||||||||
| Boli cardio-vasculare | Boli pulmonare | Boli oncologice | Boli digestive | Accidente traumatisme | Boli osteo – articulare | Boli endocrine (DZ, obezitate, tiroida) | Boli uro-genitale | Boli psihice (anxietate, depresie) | Boli neurologice | Tulburari neuro-cognitive | Insuf venoasa Arteriopatii |
| 64 | 17 | 3 | 37 | 5 | 48 | 17 | 32 | 45 | 10 | 29 | 19 |
Măsuri pentru perfecţionarea personalului
Calificarea personalului: participarea la cursuri de perfectionare
- 8 persoane au participat la cursul organizat de către Crucea Roșie din România cu tema ”Prim ajutor psihologic de bază”
- Medicul si asistentele medicale au urmat cursuri de perfectionare continua obligatorii in vederea certificarii avizului anual de practica
- Curs de igiena – 1 participant:- bucatareasa
DIRECTOR
Matei Daniela -Maria
Raport de activitate al serviciului social cu cazare
„Căminul pentru persoane vârstnice Târgu Mureș” pe anul 2020
Centrul rezidenţial de îngrijire şi asistenţă pentru persoane vârstnice
„ Căminul pentru Persoane Vârstnice Târgu Mureş ,cod serviciu social 8730 CR-V-I, este instituția specializată de asistență socială,cu personalitate juridică înfiinţată în baza H.C.L. Municipal Târgu Mureş nr.275/2005, şi funcţionează din luna august 2020 în cadrul furnizorului de servicii sociale Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș( acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF Nr.005798); este un serviciu social licenţiat ,deţine Licenţa de funcţionare provizorie nr.156/12.08.2020, având sediul în Municipiul Târgu-Mureş, str. Evreilor Martiri, nr. 29-31, cod poştal: 540545, Judeţul Mureş, având o capacitate de 76 de locuri. Centrul, cu personalitate juridică, are cod fiscal, CUI 4322858, cont bancar, ştampilă şi siglă proprie.
Pe toate actele emise de către „Căminul pentru Persoane Vârstnice Târgu Mureş” se va menţiona Consiliul Local Municipal Târgu-Mureş, Direcția de Asistență socială Târgu Mureș, Căminul pentru Persoane Vârstnice Târgu-Mureş, sigla şi sediul acestuia.
Obiectul de activitate al Căminului îl constituie îngrijirea in regim institutionalizat a persoanelor vârstnice (care au împlinit vârsta legală de pensionare) cu domiciliul pe raza municipiului Târgu-Mureș, pe o perioadă determinată/nedeterminată, în funcţie de nevoile individuale ale acestora.
Căminul pentru Persoane Vârstnice Târgu Mureş, este instituţia de asistenţă socială cu personalitate juridică, înfiinţată, organizată şi finanţată potrivit dispoziţiilor Legii nr.17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, si a legislatiei secundare incidente in vigoare(Ordinul MMJS nr.29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, HG nr.426/2020privind aprobare standardelor de cost pentru serviciile sociale, etc).
Activitatea Căminului este structurată pe următoarele compartimente structurate în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii, conform Organigramei şi Statului de funcţii aprobate prin HCL municipal Tg Mureş(ultima modificare HCL nr 144/30.07.2020).
Personal contractual de conducere (2 posturi):Director
Contabil şef
Personal contractual de execuţie-36 de posturi
Compartiment financiar –contabil ; economist 1
Compartiment medico-social ( personal de specialitate) -24 posturi
– medic1
– asistent social 2
– psiholog 1
– inspector de specialitate 1
– instructor de ergoterapie 2
– asistente medicale 5
– lucrător social 4
– infirmier 8
Compartiment administrativ (personal administrativ)-11 posturi
-administrator1
– gestionar 1
-7 muncitor calificat- electrician 1
– bucătar4
– lenjereasă 2
-îngrijitoare de curăţenie 2
Serviciile furnizate în cadrul Căminului sunt:
-servicii de cazare pe durată nedeterminată
-asigurarea unei alimentaţii echilibrate atât cantitativ cât şi calitativ
-servicii de îngrijire personală în funcţie de nevoile identificate
-asistenţă medicală-consultaţii, tratament, monitorizare
-activităţi pentru menţinerea abilităţilor sau readaptarea capacităţilor fizice
-activităţi de socializare
-îndrumare şi consiliere psihologică şi socială
SINTEZA ACTIVITĂŢII PE ANUL 2020
Pe parcursul anului 2020 s-a obţinut Licenţa de funcţionare provizorie nr.156/12.08.2020 care a necesitat o corespondenţă laborioasă cu MMJS urmată de modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a organigramei Direcţiei de asistenţă socială , precum şi a documentelor proprii Căminului prin două HCL municipal Tg Mureş.
1.Compartiment financiar-contabil
În anul 2020 activitatea Căminului a fost finanţată după cum urmează:
- buget local 158.798 lei din care s-au virat în bugetul local contribuţiile beneficiarilor în sumă de: 553.663 lei
- donaţii, sponsorizări 75.384 lei – constând în produse alimentare, obiecte de inventar, medicamente, materiale sanitare, dezinfectanți, mijloace fixe, alte materiale;
În baza HCL municipal Tg Mureş nr. 11/30.01.2020 s-a stabilit contribuţia lunară de întreţinere/ beneficiar în cuantum de 650 lei, respectiv costul mediu lunar de întreţinere/ beneficiar pentru anul 2020 la valoarea de 3.500 lei.
Situaţia privind încasarea contribuţiei lunare de întreţinere – integral, parţial sau deloc:
| Nr. crt. | Contribuţia lunară | Număr mediu |
| 1 | Integrală | 46 |
| 2 | Parţială cu aparţinători | 19 |
| 3 | Parţială fără aparţinători | 8 |
| 4 | Deloc | – |
- numărul mediu al beneficiarilor de servicii sociale aferent anului 2020 care au avut posibilitatea de a-şi achita integral contribuţia este de 46 persoane;
- un număr mediu de 19 de susţinători legali acoperă diferenţa de contribuţie pănă la valoarea de 650 lei;
- un număr mediu de 8 beneficiari nu au posibilitatea de a-şi achita integral contribuţia şi nu au nici susţinători legali care ar putea suporta diferenţa de contribuţie până la valoarea de 650 lei;
Costul mediu lunar de întreţinere/ beneficiar realizat conform execuţiei a fost de 3.610 lei/ lună.
Cheltuielile efectuate cu:
- salariile personalului 2.294.318 lei, contribuţiile angajatorului 49.943 lei;
- alimentele au fost de 434.197 lei la care s-au adăugat donaţii şi sponsorizări în valoare de 40.658 lei;
- medicamente, materiale sanitare si dezinfectanţi au fost de 62.835 lei, cu menţiunea următoare: cheltuielile cu medicamentele sunt în complementarea asigurărilor sociale de sănătate, la care s-au adăugat donații și sponsorizări în valoare de 22.768 lei;
- cu utilităţile(apă, canal, salubritate, gaz, energie electrică) au fost de 143.678 lei, la care s-a adăugat o reducere comercială de 19.595 lei prin participarea Căminului pentru Persoane Vârstnice la campania organizată de E-ON sub denumirea ”Dăruiește lumină!”;
- reparaţiile 21.996 lei;
- obiecte de inventar 10.765 lei la care s-au adăugat 8.302 lei din donatii si sponsorizari;
- alte bunuri şi servicii necesare desfăşurării activităţii 144.391 lei;
- achiziția de mijloace fixe in valoare de 21.626 lei, respectiv sponsorizări în valoare de 5.249,90 constând în mașină de spălat;
Activităţile curente realizate:
- s-au întocmit situaţii financiare trimestriale, respectiv anuale şi s-au transmis atât în sistemul naţional-FOREXE, cât şi Direcţiei economice din cadrul Primăriei Municipiului Târgu Mureş;
- s-au întocmit situaţii lunare raportate în sistemul naţional-FOREXE;
- s-au întocmit situaţii lunare raportate Direcţiei economice din cadrul Primăriei Municipiului Târgu Mureş
- s-au întocmit situaţii lunare raportate către Institutul Naţional de Statistică;
- s-a urmărit respectarea angajamentelor şi încadrarea plăţilor pe articole bugetare;
- s-au înregistrat în contabilitate documentele care au stat la baza operaţiunilor contabile, în mod sistematic şi cronologic;
- s-au întocmit state de salarii lunare;
- s-au înregistrat în REVISAL modificările intervenite la contractele individuale de muncă ale angajaţilor(modificări privind drepturile salariale, angajare/ încetare a contractelor de muncă)
- s-a urmărit ca toate cheltuielile efectuate să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate cu respectarea normelor legale în vigoare în legătură cu angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor din fonduri publice;
- s-a ţinut evidenţa încasărilor în numerar;
- s-a întocmit lunar balanţa de verificare sintetică şi analitică potrivit normelor în vigoare;
- s-au întocmit registrul jurnal, registrul inventar;
- s-a exercitat viza de control financiar preventiv pentru un număr de 3.288 documente;
- s-au întocmit un număr de 881 ordine de plată pentru Trezorerie şi s-a urmărit primirea extraselor de cont şi verificarea acestora cu borderoul de plăţi, asigurând încadrarea corectă, pe subdiviziunile clasidficaţiei bugetare a cheltuielilor;
- s-au înregistrat documentele care au stat la baza intrărilor şi ieşirilor din gestiune, în număr de 025 NIR pentru alimente,141 pentru materiale, 31 NIR pentru obiecte de inventar și 115 NIR pentru medicamente/materiale sanitare/dezinfectanți, iar pentru iesire s-au intocmit un numar de 379 BC alimente, 366 liste zilnice, 365 BC materiale, 39 BT obiecte de inventar și 509 BC pentru medicamente/materiale sanitare/dezinfectanți;
- s-a efectuat inventarierea patrimoniului instituţiei cu toate elementele de activ şi pasiv;
- s-au efectuat achiziţii directe pe SICAP pentru alimente, materiale, medicamente, obiecte de inventar, mijloace fixe, lucrări şi servicii.
- s-au întocmit acte adiţionale la contractele de prestări servicii, având ca obiect prelungirea valabilităţii contractelor sau, după caz s-au încheiat contracte noi.
- Compartimentul administrativ
Măsuri pentru întreţinerea clădirii şi a spaţiilor
1.înlocuirea pavimentului din tarchet (care prezenta un mare grad de uzura si mucegai) cu parchet antiumiditate in Sala de mese parter, camera 1,camera 13, camera 6-din sponsorizări
- finalizarea lucrărilor la sistemul de hidranţi-înlocuirea staţiei de pompare-investiţie aprox.3000Euro
3.lucrări de toaletare a copacilor din curtea interioară
4.Lucrări de reparatii la instalatia de canalizare bucătărie
5.lucrări de hidroizolare a unor pereţi din vestiarul angajaţilor
6.reamenajarea de circuite în contextul pandemiei
Măsuri în vederea asigurării bunei funcţionări a aparaturii şi a utilajelor
1.s-au încheiat contracte de mentenanţă
2.s-au efectuat reparatii la instalatia de apa, canalizare
3.s-au efectuat lucrări de reparaţii la maşinile de spălat şi uscătoare(spălătorie),aparatura din bucătărie
4.s-au efectuat lucrări de reparaţii la sistemul de detectare a fumului
5.s-a montat la Bucătărie Ventilator Hotă profesională VN-4800 lei
Măsuri pentru creşterea gradului de confort a beneficiarilor:
1.s-au achizitionat 3 aeroterme pentru imbunatatirea confortului termic in anumite camere
2.s-au înlocuit 3 calorifere de pe holuri cu altele cu randament mai mare
3.s-au dotat camerele beneficiarilor cu perdele şi draperii de întunecare noi(in corpul A după ce în Corpul A s-au schimbat in anul anterior), in parte din donatie
- s-a dotat sala de protocol, salile de mese cu perdele si fete de masă noi specifice sărbătorilor de Paşte(donatie) şi Craciun
6.s-a completat mobilierul de gradina
7.s-au achizitionat tensiometre si pulsoximetre noi
Măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor acordate la bucătărie
Căminul asigură fiecărui beneficiar o alimentaţie adecvată, într-o ambianţă plăcută(2 Sali de mese), 3 mese complete/zi şi o gustare la intervale echilibrate, asigurându-le aportul de calorii şi varietatea de meniuri, fiind chestionaţi cu privire la preferinţele lor.
- s-a continuat dotarea bucătăriei cu aparatură de specialitate ( 2aparate de sandwich,3 aparate de pancakes,înlocuirea veselei din inox cu veselă din arcopal, tăvi antiderapante pentru servirea mesei)
- s-a achiziţionat 1 frigider nou-donaţie-magazia de alimente
- s-au achiţiţionat 2 vitrine frigorifice-donaţie
- s-au achiziţionat dulapuri-fişet metalice pentru arhivare şi pentru păstrarea veselei în bucătărie
Pe fondul epidemiei de coronavirus au fost necesare măsuri suplimentare de gestionare a crizei sanitare COVID-19 pentru asigurarea sănătății și securității în muncă pentru angajaţii Căminului, precum şi aplicarea de măsuri de prevenire a efectelor extrem de grave ale acestuia asupra beneficiarilor de servicii sociale, constând în numeroase dotări,precum:
-1 buc Termometru digital non-contact cu infraroşu-donaţie
-2 buc Termometru digital non-contact
-2 buc.Lampă germicidă cu ultraviolete tub UV 30W –montare pe tavan
-1 Lampă germicidă cu ultraviolete cu 1 tub –stativ mobil-care permite prezenţa persoanelor-donaţie
-Covor decontaminare sticky mat
-1 buc Dozator dezinfectant cu sensor la intrarea în Cămin
-20 buc dozatoare cu solutii dezinfectante pentru mâini-pentru utilizarea de către angajaţi şi separat pentru beneficiari
-soluţii dezinfectante pentru mâini şi suprafeţe- peste minimul obligatoriu
– 6 buc containere separate pentru lenjerie contaminată, pentru pamperşi contaminaţi, pentru veselă de unică folosinţă
– aparat nebulizare pentru dezinfecţia aerului şi suprafeţelor
– achiziţionarea a încă unei maşini de spălat profesionale
-confecţionarea de paravane din plexiglass la birouri
– organizarea unui spaţiu amenajat corespunzător cu despărţitor de plexiglass pentru întâlnirile beneficiarilor cu aparţinătorii
–Achiziţionarea de PPE (echipamente individuale de protecție)- peste minimul obligatoriu
– Complet combinezon impermeabil , inclusiv cu glugă şi protecţie încălţăminte
-Halate de unică folosinţă
-mănuşi,capeline, botoşi
– viziere, Ochelari de protecţie reutilizabili
– Mască de protecţie simplă şi de tip N95, FFP2 sau FFP3
– veselă de unică folosinţă
Pentru aceste dotări am depus la Primărie un Proiect privind acţiuni de dotare a centrelor sociale rezidențiale pentru categorii vulnerabile (persoane vârstnice) prin elaborarea unei cereri de finantare pe POIM-“Program operational infrastructura mare 2014-2020 Protejarea sănătății populației în contextul pandemiei cauzate de COVID-19;Creșterea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19”-dar la care nu am avut niciun răspuns.
3.Compartimentul socio-medical
| 2020 | Nr beneficiari | ||||
| Inceputul lunii | Sfarsitul lunii | Nr beneficiari total/luna | |||
| Intrare | Iesire | ||||
| Ian | 74 | 0 | 0 | 74 | 74 |
| Febr | 74 | 0 | 1 | 73 | 74 |
| Mart | 73 | 3 | 1 | 75 | 76 |
| April | 75 | 0 | 0 | 75 | 75 |
| Mai | 75 | 0 | 1 | 74 | 75 |
| Iun | 74 | 1 | 3 | 72 | 75 |
| Iul | 72 | 1 | 3 | 70 | 73 |
| Aug | 70 | 2 | 2 | 70 | 72 |
| Sept | 70 | 1 | 0 | 71 | 71 |
| Oct | 71 | 0 | 0 | 71 | 71 |
| Nov | 71 | 0 | 0 | 71 | 71 |
| Dec | 71 | 1 | 6 | 66 | 72 |
| TOTAL | 9 | 17 | |||
| Total persoane ce au beneficiat de servicii in 2020 – 83 | |||||
| Nr.zile spitalizare in 2020 – 26 465 | |||||
Evidenţa intrări-ieşiri pe anul 2020
Bărbaţi 37
Femei46
TOTAL 83
Persoane independente 16
Persoane semidependente 26
Persoane dependente 41
Admiteri 9
Ieşiri 17
din care Decese 17: Spital 5;Camin 12;
Numărul de cereri în aşteptare la 31 decembrie 2020 :1
Numar de reclamaţii 0
La 31 decembrie 2020
Total 65
Barbati 28
Femei 37
Persoane independente 17
Persoane semidependente 19
Persoane dependente 29
Respectând legislaţia în vigoare Echipa multidisciplinară (asistent social, medic,psiholog, instructor ergoterapie) a realizat:
-evaluarea,monitorizarea şi reevaluarea rezidenților
– s-au întocmit “Planul individualizat de asistenţă şi îngrijire”PIAS
-s-au implementat măsurile cuprinse în plan
-s-au evaluat opiniile beneficiarilor cu privire la gradul de satisfacţie , astfel identificând nevoile individuale şi de grup necesare pentru elaborarea strategiilor de suport adecvate persoanelor/grupului.
In cursul anului s-au efectuat:
- Evaluări 9
- Planuri de intervenţie 9
- Evaluări complexe 9
- PIAS 9
- Fişe de evaluare socio-medicale 9
- Reevaluări 83
- Chestionare de satisfacţie conditi,hrana)40
Activităţi de consiliere
Consiliere socială
-servicii de informare oferite potenţialilor beneficiari(sau aparţinătorilor acestora)…… Obiectivul urmărit este acela de a familiariza pe cât posibil beneficiarii cu modul de viaţă desfăşurat într-un Cămin pentru vârstnici, arătându-le într-un mod cât mai pertinent, posibilităţile şi limitele, drepturile şi obligaţiile, avantajele şi dezavantajele care le au în urma adoptării acestui stil de viaţă.
-servicii de informare cu privire la drepturile şi îndatoririle ce le revin beneficiarilor odată cu începerea procesului de îngrijire în cadrul Căminului, cu privire la procedurile şi activităţile desfăşurate aici (Regulament intern, Carta drepturilor)
-efectuarea vizei de flotant Total anul 2020- 32
-Acte aditionale la contracte 31-beneficiari /apartinatori
Consilierea psihologică a vizat:
– facilitarea adaptării vârstnicilor la mediul de viaţă instituţionalizat, îmbunătăţirea abilităţilor de relaţionare , creşterea coeziunii grupului,creşterea stimei de sine, creşterea încrederii în posibilităţile proprii,încurajarea de a participa la activităţile recreative şi de petrecere a timpului liber-terapie ocupaţională.
– gestionarea relaţiilor conflictuale,acţiuni de susţinere şi supor în diferite situaţii de viaţă(boală, pierderea unui membru din familie), stimulare cognitivă prin încurajarea activităţilor mentale
Activităţi pentru menţinerea sau readaptarea capacităţilor fizice sau intelectuale
Ergoterapia reprezintă o terapie de susţinere ce constă în exerciţiul psihic şi fizic permanent .Astfel în cadrul Căminului există spaţii destinate pentru astfel de activităţi.Pe parcursul anului 2019 s-au desfăşurat:
- Activităţi practice: – lucru manual: depănat,croşetat diverse obiecte, confecţionarea de ornamente pentru împodobirea spaţiilor de locuit, a spaţiilor de relaxare , confectionarea de mărțisoare,(luna martie),ornamente de Craciun,decoratiuni din PET-uri, CD-uri, pictat sticle si oferirea de mici cadouri partenerilor, vizitatorilor;
– autogospodărire: în funcţie de anotimp persoanele vârstnice au fost implicate în activităţi de curăţenie în curtea Căminului, plantat de flori, udatul florilor, curăţirea nucilor,pregatirea legume si zarzavaturi pentru conservare(dovlecei,ardei,varza), vopsirea ouălor de Paste;dealtfel rezidenţii sunt încurajaţi să desfăsoare şi în camere activităţi de autogospodărire, să croşeteze, să lectureze;
- Activităţi de grup – jocuri de grup: pentru stimularea cognitivă beneficiarii participă la jocuri de rummy,şah,table,jocuri de cărţi, scrable,puzzle între ei şi de nenumărate ori cu parteneri din exterior: membri ai unor fundaţii(un număr restrând pe parcursul anului 2020 datorită măsurilor impuse de pandemie;
– discutii libere: medicale (sesiuni de informare lunare susţinute de medicul instituţiei ; spirituale-intalniri cu grupuri de tineri creştini (Filantropia Ortodoxa, Biserica Sion, Liceul Integritas-intîlniri lunare la sediul Căminului, precum şi la sediul liceului);-din luna aprilie acestea au fost suspendate
– servicii de manichiura si coafura (1 sesiune )in luna martie
– organizarea de evenimente culturale cu participarea directă a rezidenţilor, aceştia fiind încurajaţi să desfăşoare diverse activităţi pliate pe resursele de care aceştia dispun:recitări de poezii,roluri de actori:comemorarea nașterii marelui poet Mihai Eminescu(Revedere-program sustinut de b-unici la Biserica de lemn şi la Biblioteca judeţeană Mureş), 24 ianuarie(şezătoare cu participarea interpretului Ovidiu Furnea) ;activități dedicate diverselor evenimente ale anului:Campania 4/4 american Corner pentru prieteni( lansarea volumului Umbrela trăirilor mele) ,Ziua Bolnavului (11 februarie) , evenimente dedicate venirii primăverii :Dragobete(invitaţi grupul folcloric Ibăşteana;participare la lansarea volumului”Lapusna,mon amour-7 februarie;participare la Ziua portilor deschise la Caminul din Capusu de campie-februarie 2020; Ziua Mondiala a Bolnavului, împreună cu Serviciul de Ajutor Maltez, filiala Tîrgu Mureș-11 februarie 2020;Ziua de 1martie (Mărţişor pe portativ) și 8 martie (parfum de femeie-invitata actrita Steliana balaceanu);1 Iunie (“Cu bunicii despre copilarie), 1 mai (un altfel de 1 Mai );3 m ai-Ziua mamei;10 mai –Ziua tatalui;13 mai-Ziua Dorului;1 iunie(Copilul de atunci si de acum), Campania ‘Impreuna, totul va fi bine!’s-a derulat prin mai multe evenimente de-a lungul anului .
- Activitati informative: – citirea presei, a revistelor/cărtilor, urmărirea programelor TV, filme artistice si documentare-trimestrial, în cadrul activităţilor de dezinsecţie se organizează Telecinemateca ;lunar, vizionarea de evenimente.
– activităti de informare: cu privire la facilităţile de care pot beneficia, drepturile pe care le au în calitate de beneficiari de servicii în cadrul Căminului , propuneri privind organizarea activităţilor în aer liber,propuneri de meniu –în cadrul acestor reuniuni se completează chestionarele de satisfacţie ;
– întruniri ale Consiliului Consultativ (care cuprind 3 reprezentanţi ai beneficiarilor)cu conducerea Căminului şi reprezentanţi ai Municipiului şi Consiliului local Tg Mureş;
– continuarea iniţierii rezidenţilor, în lucrul cu mediul online (email, facebook) – mediul online permițând mult mai uşor comunicarea cu exteriorul, anulând barierele de vârstă şi de mişcare, facilitând comunicarea cu eventuale rude sau prieteni și încercarea contactarii membrilor familiei care locuiesc în strainatate în vederea mentinerii unei legaturi;
d.activităţi pentru menţinerea capacităţilor fizice: zilnic “Ora de sport” care în funcţie de anotimp se realizează în curte sau în spaţiul destinat activităţilor recreative;întreceri de baschet,popice,raţa,jocuri cu mingea; .
-sortare de haine şi participare la târguri de haine pe diferite sezoane cu scopul de a renunţa la îmbrăcămintea uzată şi alegerea de obiecte vestimentare cu aspect nou.
Activităţi de socializare, recreative
- Activităti intergeneraţii –in anul 2020 au fost sistate datorita masurilor de protectie datorate pandemiei;
- Activităţi în comunitate: – participarea la evenimente cultural- dedicat nasterii lui m Eminescu-la Sala mare a Palatului Culturii si la Bisericuta de lemn culturale: pentru vizionarea de spectacole avem încheiate parteneriate cu Teatrul Naţional Tg Mureş, Universitatea de artă teatrală Tg Mureş (corala Marisiensis,Teatrul Ariel, Filarmonica de Stat Tg Mureş (vizionari de spectacole-care insa in acest an le-am putut viziona doar pe cele care au fost transmise on-line); spectacole artistice organizate la sediul Căminului(pentru a putea beneficia de astfel de evenimente şi beneficiarii cu mobilitate scăzută) cu sprijinul membrilor Ansamblului Artistic Profesionist Tg Mureș(Maria Santean,Alexandra Toganel, Ovidiu Furnea;
– organizarea de ieșiri în aer liber: au fost sistate pe parcursul anului 2020
-organizarea unei excursii la Gurghiu –castelul Rakoczi si platoul de la Fancel-luarea mesei in aer liber
c.aniversări: aniversarea lunara a zilelor de nastere a beneficiarilor din cadrul Căminului sărbătorite în contextul unor evenimente naționale/internationale amuzante , cu ambianța, istoricul, meniul și muzica specifică evenimentului respectiv (Ziua radioului-Invitati Ana Maria Galea,Ziua fara telefon mobil;Ziua Good vibe;Ziua pacalelilo;Florar, Ciresar,Ciupercute;Ziua mustului;Ziua placintei cu dovleac ;
-adunări festive lunare prilejuite de ,sarbatori religioase Sf.Vasile,Ioan, Gheorghe,Sanziene, Boboteaza,Paști,Rusalii,Maria, Dumitru, Mihail si Gavril, Stefan;
Activitati spirituale:
– slujba ortodoxa saptamânală-in ziua de duminică-sistate din luna martie
– slujba reformată saptamânala-in ziua de joi-sistate din luna martie
-sarbatorirea Saptamanii Arhanghelilor cu participarea on-line a membrilor asociatiei Meru-“Lasa-te imbratisat de ingeri”
Dezvoltarea comunicării şi colaborării cu alte instituţii publice locale și organizaţii ale societăţii civile, culte, active în comunitate
Căminul promovează relaţiile de colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială, precum şi cu alţi furnizori publici şi privaţi de servicii sociale, pentru soluţionarea situaţiilor de dificultate în care se află beneficiarul, precum şi pentru a face cunoscută activitatea desfăşurată.
Căminul participă la evenimente şi programe comune cu alte servicii sociale din comunitate.
-participarea la manifestările organizate de administrația locală: Participare la votul pentru alegerile locale,alegerile parlamentare .
Mediatizarea activităților și a performanțelor Caminului:
-dezvoltarea relaţiilor cu mass-media locală ( publicații-Zi de zi,Cuvântul liber, Punctul, televiziuni locale-TVR,TTM,Știi TV,ProTV, Antena,CityTV, Radio Tg Mureș);
-Publicarea de materiale documentare în presa locală privind modalitatea de admitere în Cămin;
-Susţinerea de interviuri la radio sau la televiziune despre problematica persoanelor vârstnice;
-Mediatizarea activităților rezidenților Căminului ,cel puțin cu o frecvență lunară;Toate aparițiile sunt monitorizate la nivelul instituției.
– Realizarea celui de-al 6 lea vidoclip profesionist în care au fost implicați rezidenții din cămin , videoclip care constituie obiectul principal în Campania demarată in anul 2015 de către Cămin, alături de Primăria Târgu-Mureș, intitulată “NU UITA SĂ-ȚI SUNI B-UNICII”, prilejuita de sarbatorirea Zilei Internaționale a persoanelor vârstnice. Videoclipul “In casa B-unicilor pluteste fericirea” pe coloana sonoră a compozitorului marius Teicu promovează legătura intergeneraţii folosind înţelepciunea vârstnicilor.
Această campanie a cuprins lansarea videoclipului care a fost distribuit si in mediul on line. Campania continuă prin promovarea videoclipului cu ocazia diverselor întălniri la sediul căminului , cu parteneri, școli, intituții private, ONG, și persoane fizice.
Asistenţa medicală
Asistenţa medicală este asigurată de către un medic specialist Medicină de familie cu normă întreagă.Activitatea acestuia constă în:
-consultaţii de urgenţă, tratamentul bolilor intercurente, consultaţii şi monitorizare a bolilor cornice
-gestionarea administării medicaţiei
-pregătirea documentaţiei beneficiarului în vederea internării
-eliberarea certificatului constatator al decesului
-informări lunare de educaţie sanitară a beneficiarilor pe diferite teme ce vizează îmbunătățirea calității vieții beneficiarilor;
– planificarea controlului medical periodic al angajaţilor
-dezvoltă colaborarea cu medicii de familie pe a căror listă sunt înscriși rezidenții, cu medicii de specialitate din ambulatoriul de specialitate;
-facilitează prezentarea beneficiarilor la consultatiile de specialitate (programare la cabinet,inclusiv transportul asigurat de autoturismul propriu/ al centrului), inclusive in conditiile de pandemie, cu respectarea stricta a regulilor de protectie;.
– medicamentele beneficiarilor se asigură în conformitate cu prevederile legale privind asigurările sociale de sănătate ,complementar asistentei sociale a persoanelor varstnice
-facilitează obținerea de dispozitive medicale(scaune cu rotile, aparate de oxigenoterapie, sonde) de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Mureș
-face propuneri privind dotarea cabinetului medical aparatură medical:pe parcursul anului 2020 s-au achiziţionat, 3 pulsoximetru, aparat tensiometru nou, 2 termometre non-contact si unul non contact cu infrarosu .
S-a asigurat continuitatea in furnizarea serviciilor socio-medicale, 24/24 ore , asigurând în tura de noapte o echipa formata 1 asistentă medicală şi 1infirmieră/lucrător social.
Nr. de zile de spitalizare/2020 26.465
Principalele boli de care suferă persoanele asistate din cadrul Căminului Anul 2020
| Nr. crt. | Boli | Număr |
| 1 | Boli cardiovasculare (cardiopatie ischiemică, accident vascular cerebral, insuficienţă cardiacă, hipertensiune) | 81 |
| 2 | Boli ale aparatului respirator | 17 |
| 3 | Tumori | 8 |
| 4 | Boli digestive | 26 |
| 5 | Accidente, traumatisme | 2 |
| 6 | Boli ale sistemului osteoarticular | 27 |
| 7 | Boli endocrine (diabet, obezitate) | 20 |
| 8 | Boli ale aparatului urogenital | 19 |
| 9 | Boli psihice (tulburari anxioase,depresive) | 27 |
| 10 | Boli neurologice | 10 |
| 11 | Demenţe | 0 |
| 12 | Boala Alzheimer | 0 |
| 13 | Alte boli…Insuficienta venoasa
Arteriopatii …………………………………………… |
9
7 |
Structura persoanelor asistate în funcţie de sex şi vârstă în anul 2020
|
|
Număr persoane asistate | Total | ||||||
| Vârsta (ani) | ||||||||
| 60 – 64 | 65 – 69 | 70 – 74 | 75 – 79 | 80 – 84 | 85 şi peste | |||
| Sexul | Masculin | 5 | 4 | 7 | 7 | 6 | 8 | 37 |
| Feminin | 1 | 1 | 1 | 10 | 16 | 17 | 46 | |
| Total | 6 | 5 | 6 | 17 | 22 | 25 | 83 | |
Măsuri pentru perfecţionarea personalului
– Calificarea personalului: participarea la cursuri de perfectionare –cele programate s-au anulat.A existat 1 participare(director, medic,sef contabil) la un curs desfasurat on-line.Medicul si asistentele medicale au urmat cursuri de perfectionare continua obligatorii in vederea certificarii avizului anual de practica.
DIRECTOR
Dr.Anca Mariela FLOREA
Raport de activitate al serviciului social cu cazare
„Căminul pentru persoane vârstniceTîrgu Mureș”
pe anul 2019
Serviciul social cu cazare “Căminul pentru Persoane Vârstnice Tîrgu Mureş”,denumit în continuare Cămin, cod serviciu social 8730 CR-V-I, este înfiinţat de furnizorul Primăria Municipiului Târgu Mureş, Direcţia de Asistenţă Socială, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF nr.005798, deţine Licenţa de funcţionare definitivă Seria LF nr.0005506, CUI 4322858 (centru cu personalitate juridică), având sediul în municipiul Târgu-Mureş, str. Evreilor Martiri, nr. 29-31, cod poştal: 540545, Judeţul Mureş, având o capacitate de 76 de locuri. Centrul,cu personalitate juridică, are cod fiscal, cont bancar, ştampilă şi siglă proprie. Pe toate actele emise de către Cămin se va menţiona Consiliul Local Municipal Târgu-Mureş, Căminul pentru Persoane Vârstnice Târgu-Mureş şi sediul acestuia.
Căminul, înfiinţat prin H.C.L.municipal Tg Mureş nr.275/2005, funcționează în subordinea Consiliului Local Municipal Târgu Mureş,în coordonarea Direcţiei de Asistenţă socială Târgu Mureş, structurat pe competenţe potrivit organigramei, şi are rolul de a asigura la nivel local aplicarea politicilor si strategiilor de asistență socială a persoanelor vârstnice prin menținerea, refacerea și dezvoltarea capacităților individuale pentru depășirea unei situații de nevoie, în cazul în care persoana sau familia este incapabilă să o soluționeze singură.
Obiectul de activitate al Căminului îl constituie îngrijirea in regim institutionalizat a persoanelor vârstnice (care au împlinit vârsta legală de pensionare) cu domiciliul pe raza municipiului Târgu-Mureș, pe o perioadă determinată/nedeterminată, în funcţie de nevoile individuale ale acestora.
Căminul pentru Persoane Vârstnice Târgu Mureş, este instituţia de asistenţă socială cu personalitate juridică, înfiinţată, organizată şi finanţată potrivit dispoziţiilor Legii nr.17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, si a legislatiei secundare incidente in vigoare(Ordinul MMPS privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, HG pentru aprobarea standardelor minime de cost, etc).
Activitatea Căminului este structurată pe următoarele compartimente structurate în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii, conform Organigramei şi Statului de funcţii aprobate prin HCL municipal Tg Mureş(ultima modificare HCL nr 53/28.03.2019).
Personal contractual de conducere (2 posturi):Director
Contabil şef
Personal contractual de execuţie-36 de posturi
Compartiment financiar –contabil ; economist 1
Compartiment medico-social ( personal de specialitate) -24 posturi
– medic1
– asistent social 2
– psiholog 1
– inspector de specialitate 1
– instructor de ergoterapie 2
– asistente medicale 5
– lucrător social 4
– infirmier 8
Compartiment administrativ (personal administrativ)-11 posturi
-administrator1
– gestionar 1
-7 muncitor calificat- electrician 1
– bucătar4
– lenjereasă 2
-îngrijitoare de curăţenie 2
Serviciile furnizate în cadrul Căminului sunt:
-servicii de cazare pe durată nedeterminată
-asigurarea unei alimentaţii echilibrate atât cantitativ cât şi calitativ
-servicii de îngrijire personală în funcţie de nevoile identificate
-asistenţă medicală-consultaţii, tratament, monitorizare
-activităţi pentru menţinerea abilităţilor sau readaptarea capacităţilor fizice
-activităţi de socializare
-îndrumare şi consiliere psihologică şi socială
SINTEZA ACTIVITĂŢII PE ANUL 2019
1.Compartiment financiar-contabil
În anul 2019 activitatea Căminului a fost finanţată după cum urmează:
- buget local 036.615 lei din care s-au virat în bugetul local contribuţiile beneficiarilor în sumă de: 564.137 lei
- donaţii, sponsorizări 48.890 lei – constând în produse alimentare, obiecte de inventar, alte materiale;
- transfer de obiecte de inventar achiziţionate de Municipiul Tg. Mureş prin proiectul „Modernizare Cămin vârstnici” cod SMISS 6116 încheiat în iunie 2012 (obiecte de inventar utilizate de Căminul pentru Persoane Vârstnice începând cu anul 2012, dar evidenţiate ca obiecte de inventar în situaţiile financiare ale Municipiului Tg. Mureş) în valoare de 206.087 lei;
În baza HCL municipal Tg Mureş nr. 359/29.11.2018 s-a stabilit contribuţia lunară de întreţinere/ beneficiar în cuantum de 650 lei, respectiv costul mediu lunar de întreţinere/ beneficiar pentru anul 2019 la valoarea de 3.500 lei. Menţionez în baza atribuțiilor Consiliului Consultativ al Căminului, acest aspect a primit şi avizul favorabil din partea acestuia.
Situaţia privind încasarea contribuţiei lunare de întreţinere – integral, parţial sau deloc:
| Nr. crt. | Contribuţia lunară | Număr mediu |
| 1 | Integrală | 41 |
| 2 | Parţială cu aparţinători | 27 |
| 3 | Parţială fără aparţinători | 7 |
| 4 | Deloc | – |
- numărul mediu al beneficiarilor de servicii sociale aferent anului 2019 care au avut posibilitatea de a-şi achita integral contribuţia este de 41 persoane;
- un număr mediu de 27 de susţinători legali acoperă diferenţa de contribuţie pănă la valoarea de 650 lei;
- un număr mediu de 7 beneficiari nu au posibilitatea de a-şi achita integral contribuţia şi nu au nici susţinători legali care ar putea suporta diferenţa de contribuţie până la valoarea de 650 lei;
Costul mediu lunar de întreţinere/ beneficiar realizat conform execuţiei a fost de 3.374 lei/ lună.
Cheltuielile efectuate cu:
- salariile personalului 2.158.687 lei, contribuţiile angajatorului 46.859 lei;
- alimentele au fost de 397.324 lei la care s-au adăugat donaţii şi sponsorizări în valoare de 36.860 lei;
- medicamente, materiale sanitare si dezinfectanţi au fost de 39.496 lei, cu menţiunea următoare: cheltuielile cu medicamentele sunt în complementarea asigurărilor sociale de sănătate;
- cu utilităţile(apă, canal, salubritate, gaz, energie electrică) au fost de 176.994 lei;
- cu reparaţiile 82.411 lei;
- obiecte de inventar 10.000 lei la care se adauga 7.394 lei din donatii si sponsorizari;
- alte bunuri şi servicii necesare desfăşurării activităţii 124.844 lei;
Activităţile curente realizate:
- s-au întocmit situaţii financiare trimestriale, respectiv anuale şi s-au transmis atât în sistemul naţional-FOREXE, cât şi Direcţiei economice din cadrul Primăriei Municipiului Târgu Mureş;
- s-au întocmit situaţii lunare raportate în sistemul naţional-FOREXE;
- s-au întocmit situaţii lunare raportate către Institutul Naţional de Statistică;
- s-a urmărit respectarea angajamentelor şi încadrarea plăţilor pe articole bugetare;
- s-au înregistrat în contabilitate documentele care au stat la baza operaţiunilor contabile, în mod sistematic şi cronologic;
- s-au întocmit state de salarii lunare;
- s-a actualizat statul de personal în luna decembrie 2019- cu aplicare din data de 1 ianuarie 2020, în vederea respectării legislaţiei în vigoare privind drepturile salariale (conform Legii-cadru 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, Hot. nr. 935/ 13.12.2019 privind stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată)
- s-au înregistrat în REVISAL modificările intervenite la contractele individuale de muncă ale angajaţilor(modificări privind drepturile salariale, angajare/ încetare a contractelor de muncă)
- s-a urmărit ca toate cheltuielile efectuate să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate cu respectarea normelor legale în vigoare în legătură cu angajarea,lichidarea,ordonanţarea şi plata cheltuielilor din fonduri publice;
- s-a ţinut evidenţa încasărilor în numerar;
- s-a întocmit lunar balanţa de verificare sintetică şi analitică potrivit normelor în vigoare;
- s-au întocmit registrul jurnal,registrul inventar;
- s-a exercitat viza de control financiar preventiv pentru un număr de 2.444 documente;
- s-au întocmit un număr de 691 ordine de plată pentru Trezorerie şi s-a urmărit primirea extraselor de cont şi verificarea acestora cu borderoul de plăţi, asigurând încadrarea corectă, pe subdiviziunile clasidficaţiei bugetare a cheltuielilor;
- s-au înregistrat documentele care au stat la baza intrărilor şi ieşirilor din gestiune, în număr de 536 NIR pentru alimente,107 pentru materiale şi 34 NIR pentru obiecte de inventar , iar pentru iesire s-au intocmit un numar de 389 BC alimente,351 BC materiale si 34 BT obiecte de inventar.
- s-a efectuat inventarierea patrimoniului instituţiei cu toate elementele de activ şi pasiv;
- s-au efectuat achiziţii directe pe SICAP pentru alimente, materiale, medicamente, obiecte de inventar, lucrări şi servicii.
- s-au întocmit acte adiţionale la contractele de prestări servicii, având ca obiect prelungirea valabilităţii contractelor sau, după caz s-au încheiat contracte noi.
2.Compartimentul administrativ
Măsuri pentru întreţinerea clădirii şi a spaţiilor
1.înlocuirea pavimentului din tarchet în sala de tratament
- înlocuirea pavimentului din tarchet(care prezenta un mare grad de uzura si mucegai) cu parchet antiumiditate
- lucrări de reparaţii repetate la maşinile de spălat şi uscătoare
4.lucrări de montare gresie antiderapantă la baia de la sala de protocol
5.lucrări sistem de hidranţi-înlocuirea rezervorului şi montarea lui la suprafaţă
6.Achiziţionarea a 10 stingătoare P6 pentru înlocuirea celor care nu mai corespund conform standardelor
7.reparatia jgheaburilor
7.lucrări de hidroizolaţie la nivelul acoperişului de la bucătărie
8.reparatii zidarie si zugraveli la tavanele din băi şi bucătărie , actiune demarată în anul2018
Măsuri în vederea asigurării bunei funcţionări a aparaturii şi a utilajelor
1.s-au încheiat contracte de mentenanţă
2.s-au efectuat reparatii la instalatia de apa, canalizare
3.s-au efectuat lucrări de reparaţii ale malaxorului din bucătărie
Măsuri pentru creşterea gradului de confort a beneficiarilor:
1.s-au achizitionat 3 aeroterme pentru imbunatatirea confortului termic in anumite camere
2.s-au înlocuit caloriferele de pe holuri cu altele cu randament mai mare
3.s-au dotat camerele beneficiarilor cu perdele şi draperii de întunecare noi(corpul B), in parte din donatie
- s-a dotat sala de protocol, salile de mese cu perdele si fete de masă noi specifice sărbătorilor de Paşte(donatie) şi Craciun
5.s-au achizitionat perdele noi in camerele Corpului A(donatie)
6.s-a completat mobilierul de gradina
7.s-au achizitionat tensiometre si pulsoximetru noi
Măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor acordate la bucătărie
Căminul asigură fiecărui beneficiar o alimentaţie adecvată, într-o ambianţă plăcută(2 Sali de mese), 3 mese complete/zi şi o gustare la intervale echilibrate, asigurându-le aportul de calorii şi varietatea de meniuri, fiind chestionaţi cu privire la preferinţele lor.
- s-a continuat dotarea bucătăriei cu aparatură de specialitate ( 2 storcătoare de citrice, tăvi pentru servirea mesei,cani de ceai)
- s-au achiziţionat 2 frigidere noi
Compartimentul socio-medical
Pe parcursul anului 2019 situaţia beneficiarilor a fost:
SEMESTRUL I
Bărbaţi 38
Femei32
TOTAL 70
Persoane independente 12
Persoane semidependente 43
Persoane dependente 16
Evidenţa intrări-ieşiri pe anul 2019
Admiteri 5
Ieşiri 10
din care Decese 10: Spital 1;Camin 9;
Numărul de cereri în aşteptare 11
Numar de reclamaţii 0
La sfarsitul anului 2019
Bărbaţi 34
Femei40
TOTAL 74
Persoane independente 14
Persoane semidependente 38
Persoane dependente 22
Evidenţa intrări-ieşiri pe anul 2019
Admiteri 8
Ieşiri 4
din care Decese 4: Spital 1;Camin 3;
Numărul de cereri în aşteptare 10
Numar de reclamaţii 0
ANUL 2019
Admiteri 13
Ieşiri 14
din care Decese 14: Spital 2;Camin 12;
Numărul de cereri în aşteptare 16
Numar de reclamaţii 0
Respectând legislaţia în vigoare Echipa multidisciplinară (asistent social, medic,psiholog, instructor ergoterapie) a realizat:
-evaluarea,monitorizarea şi reevaluarea rezidenților
– s-au întocmit “Planul individualizat de asistenţă şi îngrijire”PIAS
-s-au implementat măsurile cuprinse în plan
-s-au evaluat opiniile beneficiarilor cu privire la gradul de satisfacţie , astfel identificând nevoile individuale şi de grup necesare pentru elaborarea strategiilor de suport adecvate persoanelor/grupului.
In cursul semestrului I s-au efectuat:
- Evaluări 5
- Planuri de intervenţie 5
- Evaluări complexe 7
- PIAS 7
- Fişe de evaluare socio-medicale 5
- Reevaluări 7
- Chestionare de satisfacţie 40
In cursul anului 2019
- Evaluări 13
- Planuri de intervenţie 13
- Evaluări complexe 12
- PIAS 12
- Fişe de evaluare socio-medicale 10
- Reevaluări 12
- Chestionare de satisfacţie (conditii,hrana) 80
Activităţi de consiliere
Consiliere socială
-servicii de informare oferite potenţialilor beneficiari(sau aparţinătorilor acestora)…… Obiectivul urmărit este acela de a familiariza pe cât posibil beneficiarii cu modul de viaţă desfăşurat într-un Cămin pentru vârstnici, arătându-le într-un mod cât mai pertinent, posibilităţile şi limitele, drepturile şi obligaţiile, avantajele şi dezavantajele care le au în urma adoptării acestui stil de viaţă.
-servicii de informare cu privire la drepturile şi îndatoririle ce le revin beneficiarilor odată cu începerea procesului de îngrijire în cadrul Căminului, cu privire la procedurile şi activităţile desfăşurate aici (Regulament intern, Carta drepturilor)
-efectuarea vizei de flotant Semestrul I- 52 Total anul 2019- 84
-Acte aditionale la contracte 127-beneficiari 73;apartinatori 54
Consilierea psihologică a vizat:
– facilitarea adaptării vârstnicilor la mediul de viaţă instituţionalizat, îmbunătăţirea abilităţilor de relaţionare , creşterea coeziunii grupului,creşterea stimei de sine, creşterea încrederii în posibilităţile proprii,încurajarea de a participa la activităţile recreative şi de petrecere a timpului liber-terapie ocupaţională.
– gestionarea relaţiilor conflictuale,acţiuni de susţinere şi supor în diferite situaţii de viaţă(boală, pierderea unui membru din familie), stimulare cognitivă prin încurajarea activităţilor mentale
Activităţi pentru menţinerea sau readaptarea capacităţilor fizice sau intelectuale
Ergoterapia reprezintă o terapie de susţinere ce constă în exerciţiul psihic şi fizic permanent .Astfel în cadrul Căminului există spaţii destinate pentru astfel de activităţi.Pe parcursul anului 2019 s-au desfăşurat:
- Activităţi practice: – lucru manual: depănat,croşetat diverse obiecte, confecţionarea de ornamente pentru împodobirea spaţiilor de locuit, a spaţiilor de relaxare , confectionarea de mărțisoare,(luna martie),ornamente de Craciun,decoratiuni din PET-uri, CD-uri, pictat sticle si oferirea de mici cadouri partenerilor, vizitatorilor;
– autogospodărire: în funcţie de anotimp persoanele vârstnice au fost implicate în activităţi de curăţenie în curtea Căminului, plantat de4 flori, udatul florilor, curăţirea nucilor,pregatirea legume si zarzavaturi pentru conservare, vopsirea ouălor de Paste;dealtfel rezidenţii sunt încurajaţi să desfăţoare şi în camere activităţi de autogospodărire, să croşeteze, să lectureze;
- Activităţi de grup – jocuri de grup: pentru stimularea cognitivă beneficiarii participă la jocuri de rummy,şah,table,jocuri de cărţi, scrable,puzzle între ei şi de nenumărate ori cu parteneri din exterior: membri ai unor fundaţii;
– discutii libere: medicale (sesiuni de informare lunare susţinute de medicul instituţiei ; spirituale-intalniri cu grupuri de tineri creştini (Filantropia Ortodoxa, Biserica Sion, Liceul Integritas-intîlniri lunare la sediul Căminului, precum şi la sediul liceului);
– servicii de manichiura si pedichiura medicala (1 sesiune )
-servicii de coafura si manichiura, cosmetic de intretinere- Bunicute frumoase octombrie 2019)
– organizarea de evenimente culturale cu participarea directă a rezidenţilor, aceştia fiind încurajaţi să desfăţoare diverse activităţi pliate pe resursele de care aceştia dispun:recitări de poezii,roluri de actori:comemorarea nașterii marelui poet Mihai Eminescu(Iubirea transcende peste secole), 24 ianuarie(şezătoare cu participarea interpretului Ovidiu Furnea), La multi ani Romania, la multi ani romani cu participarea interpretului Marius Suciu ;activități dedicate diverselor evenimente ale anului:Campania 4/4 american Corner pentru prieteni( lansarea volumului Umbrela trăirilor mele) ,Ziua Bolnavului (11 februarie) , evenimente dedicate venirii primăverii (Dragobete, Ziua de 1martie (Mărţişor pe portativ-interpretele Maria Sântean Faghiura şi Alexandra Togănel) și 8 martie (Doar femeia poate fii), Concert de pricesne( fam Togorean),1 Iunie (“Cu bunicii despre copilarie), 1 mai (picnic traditional );1 iunie(Together dance), Cenaclu( partener asociatia Vox Libris),Ziua prieteniei romano-americane, vizita poetului Istrate Dorin),vizita concurentilor de la Miss@Mister Tg Mures.
- Activitati informative: – citirea presei, a revistelor/cărtilor, urmărirea programelor TV, filme artistice si documentare-trimestrial, în cadrul activităţilor de dezinsecţie se organizează Telecinemateca ;lunar, vizionarea de evenimente:vizita Papei in Romania, 50 de ani de la aselenizare
– activităti de informare: cu privire la facilităţile de care pot beneficia, drepturile pe care le au în calitate de beneficiari de servicii în cadrul Căminului , propuneri privind organizarea activităţilor în aer liber,propuneri de meniu –în cadrul acestor reuniuni se completează chestionarele de satisfacţie ;
– întruniri ale Consiliului Consultativ (care cuprind 3 reprezentanţi ai beneficiarilor)cu conducerea Căminului şi reprezentanţi ai Municipiului şi Consiliului local Tg Mureş;
– continuarea iniţierii rezidenţilor, în lucrul cu mediul online (email, facebook) – mediul online permițând mult mai uşor comunicarea cu exteriorul, anulând barierele de vârstă şi de mişcare, facilitând comunicarea cu eventuale rude sau prieteni și încercarea contactarii membrilor familiei care locuiesc în strainatate în vederea mentinerii unei legaturi;
-curs de initiere in limba engleza desfasurat la sediul American corner-partea a2a.
d.activităţi pentru menţinerea capacităţilor fizice: zilnic “Ora de sport” care în funcţie de anotimp se realizează în curte sau în spaţiul destinat activităţilor recreative;întreceri de baschet,popice,raţa,jocuri cu mingea; alte activitati in afara caminului:complex week-end,Platoul Cornesti.
-Terapie prin râs-luna iulie1 reuniune în asociere cu Fundaţia Contact Clown din Olanda;
-sortare de haine şi participare la târguri de haine pe diferite sezoane cu scopul de a renunţa la îmbrăcămintea uzată şi alegerea de obiecte vestimentare cu aspect nou.
Activităţi de socializare, recreative
- Activităti intergeneraţii –cu elevii sectiei de Arta actorului de la Liceul vocational de artaTg Mureş ( Dragobete), luna decembrie ;elevii Liceului catholic Rakoczi, Sc.Omega (luna martie),gradinitei Paradisul copilariei , Gradinita nr.12 (dansul umbrelei);Sc generala Liviu Rebreanu, fundatia Just for you;program dedicat sarbatorilor de iarna (Sc.gen.nr 18,Liceul Integritas,Lic de arta,Lic.Unirea,Gradinita nr.15,nr.18, Sc.gimnaziala A I Cuza, ,Europa, Scoala postliceala.D Cantemir, Lic.Rakoczi,UMFST)
- Activităţi în comunitate: – participarea la evenimentele culturale: pentru vizionarea de spectacole avem încheiate parteneriate cu Teatrul Naţional Tg Mureş, Universitatea de artă teatrală Tg Mureş (corala Marisiensis,Teatrul Ariel, Filarmonica de Stat Tg Mureş (vizionari de spectacole);participarea la spectacole organizate de Primăria Tg Mureş (spectacole in Cetatea medievala-concert de Jazz, Cenaclul Flacara, Concurs Miss@Mister Tg Mures),Concert Orchestra Medicilor din Romania), Ansamblul artistic profesionist Tg Mureş, Școala Populară de Artă, Casa de cultura M Eminescu(Balul martisorului, Revelionul pensionarilor, spectacol Corina Chiriac, Catalin Crisan); spectacole artistice organizate la sediul Căminului(pentru a putea beneficia de astfel de evenimente şi beneficiarii cu mobilitate scăzută) cu sprijinul membrilor Ansamblului Artistic Profesionist Tg Mureș(Maria Santean,Alexandra Toganel, Ovidiu Furnea, Suciu Marius,concert pricesne in saptamana patimilor-fam Togorean), Palatului copiilor(ziua Dansului), vizita la Muzeul iluziilor optice,expozitia Tonitza dedicata copilului,donare de carti la Lic.Pedagogic,100 de ani Liceul Papiu.
– organizarea de ieșiri în aer liber: Grădina Zoo Tg- Mureș, Platoul Cornești , Complexul de agrement Weekend Vizita, Pe taramul lavandei-Madaras, Ziua Zoo la 50 de ani
-organizarea unei excursii la Sumuleu Ciuc-Pe urmele Papei,Traseu prin Tg Mures cu autobuzul lui Mos Craciun
c.aniversări: aniversarea lunara a zilelor de nastere a beneficiarilor din cadrul Căminului sărbătorite în contextul unor evenimente naționale/international amuzante , cu ambianța, istoricul, meniul și muzica specifică evenimentului respectiv (Ziua de-andoaselea, bijuteriilor, umbrelei,a discului de vinil, blondelor,buduncii de ciocolata,inghetatei, iarba verde de acasa, o alternativa de Haloween,) ;
-adunări festive lunare prilejuite de ,sarbatori religioase Sf.Vasile,Ioan, Gheorghe, Boboteaza,Paști,Rusalii,Maria, Dumitru, Mihail si Gavril, Stefan;
Activitati spirituale:
– slujba ortodoxa saptamânală-in ziua de duminică;
– slujba reformată saptamânala-in ziua de joi;
– mese rotunde lunare organizate în colaborare cu Asociația Filantropia Ortodoxa Tg Mureș;
-sarbatorirea Saptamanii Arhanghelilor cu participarea la sediul caminului a membrilor asociatiei Meru-Lasa-te imbratisat de ingeri
Dezvoltarea comunicării şi colaborării cu alte instituţii publice locale și organizaţii ale societăţii civile, culte, active în comunitate
Căminul promovează relaţiile de colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială, precum şi cu alţi furnizori publici şi privaţi de servicii sociale, pentru soluţionarea situaţiilor de dificultate în care se află beneficiarul, precum şi pentru a face cunoscută activitatea desfăşurată.
Căminul participă la evenimente şi programe comune cu alte servicii sociale din comunitate.
-participarea la manifestările organizate de administrația locală: Zilele târgumureșene, Targ de arte si meserii,Simfonii de toamna-Tirg de arta mestesugareasca si flori, degustarea porcului in Parcul municipal, Targ de branzeturi Petry,Ziua si balul pensionarilor,Delicii turcesti.Participare la votul pentru alegerea Presedintelui Romaniei.
– participarea la diferite spectacole de folclor ,organizate în diferite instituții locale: Palatul Culturii, Casa Tineretului, Ansamblul Profesionist Mureșul, Şcoala populara de Arte;
-participarea la spectacolele de teatru prin parteneriatul încheiat cu Teatrul Național Tg Mures (Poveste de Crăciun), Teatrul Ariel, UAT Tg Mures; prezenta rezidentilor la sediul Primariei pentru a sustine un program de colinde in luna decembrie.
– activitate dedicată omagierii poetului M Eminescu organizata la sediul Bibliotecii Judetene Mures” eveniment sustinut de rezidenți;
-lansarea de carte Umbrele trairilor mele evenimentul prilejuit de comemorarea unei jumătăți de veac de la moartea activistului american dr. Martin Luther King Jr.s-a desfasurat in parteneriat cu Biblioteca judeteana Mures, American Corner
-in parteneriat cu Fundatia Alpha Transilvana s-a organizat evenimentul dedicat persoanelor cu dizabilitati:Veniti sa impartim bucurie; O fata zambitoare-eveniment dedicat persoanelor cu dizabilitati-in perteneriat cu DAS Mures, Proiectul Sub umbrela prieteniei in parteneriat cu SC Petry.
-s-au încheiat contracte de parteneriat cu Universitatea Dimitrie Cantemir ,Scoala postliceala Gh.Marinescu, Societatea Crucea Roșie, Fundatia KIWI(activitati intergeneratii), AJOFM Mures, Teatrul National Tg Mures, Teatrul Ariel Tg Mures, UAT Tg Mures,,Corala Marisiensis, JCI,Asociatia Vox Libris,UMF Tg Mures,American Corner,Ajutorul Maltez , SC Dona.
-acţiune Colindăm, colindăm- Primăria, Prefectura, DAS Mures, alti parteneri.
Mediatizarea activităților și a performanțelor Caminului:
-dezvoltarea relaţiilor cu mass-media locală ( publicații-Zi de zi,Cuvântul liber, Punctul, televiziuni locale-TVR,TTM,Știi TV,ProTV, Antena,CityTV, Radio Tg Mureș);
-Publicarea de materiale documentare în presa locală privind modalitatea de admitere în Cămin;
-Susţinerea de interviuri la radio sau la televiziune despre problematica persoanelor vârstnice;
-Mediatizarea activităților rezidenților Căminului ,cel puțin cu o frecvență lunară;Toate aparițiile sunt monitorizate la nivelul instituției.
– Realizarea celui de-al 5 lea vidoclip profesionist în care au fost implicați rezidenții din cămin , videoclip care constituie obiectul principal în Campania demarată in anul 2015 de către Cămin, alături de Primăria Târgu-Mureș, intitulată “NU UITA SĂ-ȚI SUNI B-UNICII”, in cadrul Zilei Internaționale a persoanelor vârstnice. Videoclipul “Proverbe” pe coloana sonoră a compozitorului marius Teicu promovează legătura intergeneraţii folosind înţelepciunea vârstnicilor.
Această campanie a cuprins organizarea unei conferințe de presă la sediul căminului unde a fost lansat și videoclipul. Campania continuă prin promovarea videoclipului cu ocazia diverselor întălniri la sediul căminului , cu parteneri, școli, intituții private, ONG, și persoane fizice.
Asistenţa medicală
Asistenţa medicală este asigurată de către un medic specialist Medicină de familie cu normă întreagă.Activitatea acestuia constă în:
-consultaţii de urgenţă, tratamentul bolilor intercurente, consultaţii şi monitorizare a bolilor cornice
-gestionarea administării medicaţiei
-pregătirea documentaţiei beneficiarului în vederea internării
-eliberarea certificatului constatator al decesului
-informări lunare de educaţie sanitară a beneficiarilor pe diferite teme ce vizează îmbunătățirea calității vieții beneficiarilor;
– planificarea controlului medical periodic al angajaţilor
-dezvoltă colaborarea cu medicii de familie pe a căror listă sunt înscriși rezidenții, cu medicii de specialitate din ambulatoriul de specialitate;
-facilitează prezentarea beneficiarilor la consultatiile de specialitate (programare la cabinet,inclusiv transportul asigurat de autoturismul propriu/ al centrului);.
– medicamentele beneficiarilor se asigură în conformitate cu prevederile legale privind asigurările sociale de sănătate ,complementar asistentei sociale a persoanelor varstnice
-facilitează obținerea de dispozitive medicale(scaune cu rotile, aparate de oxigenoterapie, sonde) de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Mureș
-face propuneri privind dotarea cabinetului medical aparatură medical:pe parcursul anului 2019 s-au achiziţionat, pulsoximetru, aparat tensiometru nou, un dispozitiv pentru ridicarea pacientilor, seringa Guyon.
S-a asigurat continuitatea in furnizarea serviciilor socio-medicale, 24/24 ore , asigurând în tura de noapte personal format din asistentă medicală şi infirmieră/lucrător social.
Nr. de zile de spitalizare/2019 26.816
Principalele boli de care suferă persoanele asistate din cadrul Căminului Anul 2019
| Nr. crt. | Boli | Număr |
| 1 | Boli cardiovasculare (cardiopatie ischiemică, accident vascular cerebral, insuficienţă cardiacă, hipertensiune) | 80 |
| 2 | Boli ale aparatului respirator | 17 |
| 3 | Tumori | 3 |
| 4 | Boli digestive | 13 |
| 5 | Accidente, traumatisme | 5 |
| 6 | Boli ale sistemului osteoarticular | 20 |
| 7 | Boli endocrine (diabet, obezitate) | 11 |
| 8 | Boli ale aparatului urogenital | 12 |
| 9 | Boli psihice | 23 |
| 10 | Boli neurologice | 12 |
| 11 | Demenţe | 0 |
| 12 | Boala Alzheimer | 0 |
| 13 | Alte boli…Insuficienta venoasa
Arteriopatii …………………………………………… |
13
9 |
Structura persoanelor asistate în funcţie de sex şi vârstă în anul 2019
|
|
Număr persoane asistate | Total | ||||||
| Vârsta (ani) | ||||||||
| 60 – 64 | 65 – 69 | 70 – 74 | 75 – 79 | 80 – 84 | 85 şi peste | |||
| Sexul | Masculin | 4 | 3 | 8 | 7 | 7 | 11 | 40 |
| Feminin | 1 | 2 | 1 | 9 | 13 | 22 | 48 | |
| Total | 5 | 5 | 9 | 16 | 20 | 33 | 88 | |
Măsuri pentru perfecţionarea personalului
– Calificarea personalului: participarea la cursuri de perfectionare ( initiere in tehnologia informatiei, în domeniul achiziţiilor publice, control intern managerial, managementul riscului, etică) în vederea creşterii calităţii serviciilor acordate.
DIRECTOR
Dr.Anca Mariela FLOREA









